Media |
MEDIAV médiích se budete dozvídat vše podstatné co se událo na tratích Sprint - cupu.
REVIEW - EUROSTROJ RALLY TIŠNOVVítáme všechny jezdce u dalšího vydání review ze Sprint - Cupu. Piloti se tentokrát podívali na silničářem zapomenuté uskákané silnice, které byly občas poznamenány malou přehánkou. Z celkového počtu 66 startujících dotlačilo svoji "závodničku" do cíle 42 jezdců.
V absolutním pořadí se povedl v soutěži poměrně dost husarský kousek Karlu Kunclovi s enkovou Imprezou N12, který si dojel pro první místo absolutně. O 4 sekundy tak předstihl Martina Margecanského. O dalších 15 sekund zpět se umístil Jan Nechanický. Pojdme se už ale podívat do bojů v jednotlivých skupinách. V královské skupině WRC vyjel do soutěže pravým kolem Honza Nechanický z REVO týmu, těsně následovaného ropným magnátem Totalu Martinem Margecanským. Na třetí flek si zasedla poměrně čerstvá posila RT--WRC-- Jakub Bujáček. Na 4. a 5. místě už se schylovalo podobně jako na prvních dvou pozicích k zajímavé mele, když další jezdec Reva Pospíšil těsně obsadil 4. pozici před pátým Nesvadbou. Na první rychlostce překvapivě nedošlo k žádné havárii a týmové rozpočty si tak mohly oddechnout. 2. rychlostní zkouška však znamenala pořádnou bouři, kdy dobrý rozpis byl jedinou vstupenkou do dalších RZ. Do pořádného tempa se dostal Margecanský, který i přes menší než stoprocentní nasazení porazil Radka Garažiju o tučných 13 sekund. Po Radkovi však nastala pořádná tlačenice, když se Nechanický, Pospíšil i Bujáček vešli do jedné sekundy. Do vedení se tak dostal Margecanský před Nechanickým, Bujáčkem a Pospíšilem. Na 5. místo se posunul Petr Bajgar z RM, kterému hrála do karet porucha Aleše Nesvadby, kterému se zasekla převodovka na prvním rychlostním stupni. Šulan Martin
Ve vedení se stále držel velmi dobře jedoucí Margecanský s 12-ti sekundovým náskokem na Nechanického, kterému už šlapal na paty Bujáček (+1.13). Následoval Pospíšil a na pátem místě Bajgar. Další rychlostní test byl samá díra, po vlhku však nebylo ani stopy. První dílčí vítězství zde získal Pospíšil, který tak stáhl dvě sekundy z vedení Margecanského (zde 2.), a zároven se dostal před Bujáčka. 3. zde byl Bajgar, absoloval zde pěkný souboj s Nechanickým, tomu 4. vložka dle svých slov absolutně nesedla. Na 5. pozici poprvé výrazněji promluvil do bojů Petr Cholasta z Totalu. Na pořadí v Top 5 se krom zmíněného Pospíšilova posunu nic nedělo. 5. RZ byla svými podmínkami přímo děsivá a rozdíly v časech zde byly velmi výrazné. Špatného počasí využil (a 5 sekund k dobru získal) šéf Reva Martin Šulan před Margecanským, kterého překvapivě následoval se svým "pološrotem" Nesvadba. Zde 4. Nechanický netušil, zda v servisu zvolil správné pneumatiky, ale naštěstí pro něj ano. Do první 5 se ještě podíval Michal Vašíček se svou postarší Octavií. První dvě pozice v průběžném pořadí zůstaly nezměněny, na 3. místo se ale po havárii Pospíšila posunul Cholasta. 4. zůstal Bujáček, z 5. pozice na něj 8 sekund ztrácel Šulan, který se dostal do tempa. Z bodů odpadl Bajgar po blíže nespecifikovaných potížích. Poslední zkouška se suchým povrchem už byla blízko běžných silnic a tak se dalo na vůz ještě víc tlačit. Smolaři se zde objevili hned dva a to Jakub Bujáček a Aleš Nesvadba. Bujáček podle svědků havaroval a svůj vůz už nerozjel. Nesvadbovi, kterému se na 5. RZ zadařilo, se vyvařila voda v proraženém chladiči a jen tak urychlil konec svého Fordu. Pro 5. místo na zkoušce i absolutně si dojel nenápadně ale stabilně jedoucí Martin Švec. Pytel brambor si v cíli vyzvednul Michal Vašíček, který i s postarší Octavií dokázal že ještě nepatří do sběrny železa. Na bednu se po výborné stíhací jízdě vyšvyhl Martin Šulan (Revo) s téměř minutovou ztrátou na vítěze. Na 2. pozici vystoupal Jan Nechanický taktéž z Reva a ještě stvrdil pozici jednoho z nejsilnějších týmu ve WRC v tomto seriálu. Pro zlatý pohárek si zaslouženě dojel Martin Margecanský, který už na poslední RZ jen jistil náskok a nejel pilu.
Margecanský Martin
![]() Vedení poháru WRC/A8 okupuje Martin Šulan, který překvapivě nevyhrál jediný podnik, ale vždy stabilní jízdou získal 3 pozici. Za ním následuje Aleš Kulhánek s A8, který v Tišnově nebodoval. Třetí si pak stojí Jan Nechanický. Skupina N4 se nesla ve znamení boje mezi bulhary Julianem Genovskim, Damianem Kirovem a ostříleným Karlem Kunclem. V druhé "erzetě" však Genovskimu jízda nevyšla dle představ a po prvním servisu byla situace následující. První byl se svou Imprezou Karel Kuncl s náskokem čtvrt minuty na Kirova těsně následovaného Horákem. 4. byl Petr Černý a na páté pozici se usadil s odstupem 0.02 sekundy na čtvrtého Lukáš Koller. V druhé půli soutěže se však bulharským dělostřelcům nedařilo a Kuncl tak jel vstříc svému dalšímu vítězství nejen ve skupině produkčních vozů. Na poslední RZ už Karel nepřekvapil žádným crashem a svým velmi svižným tempem si dojel v poklidu pro vítězství v absolutní klasifikaci a tudíž i mezi N4. O 2. místo se jel divácky velmi atraktivní souboj mezi Horákem, Rafajem a Kollerem. Kirov už po páté RZ měl větší ztrátu a poškozené vozidlo. Lukáš Koller nakonec velmi těsně získal druhé místo před Rafajem. Na 4. místo se nakonec propadl Horák. 5. pozici pak udržel Kirov, kterému jeho motor se štěstím vydržel až do konce. Ve skupině S1600 vládne od začátku poháru velká rivalita a diváci na tom mohli jen získat. Hned v úvodu překvapil Vladimír Kolařík, který tuto RZ vyhrál, s minimální ztrátou pak zajel kanadský jezdec Vlad Sinelnikov. Až za ním se pak shromáždila trojce pilotů Lehocký, Bezstarosti a Cywka, pro které pozice horší než 1. neznamenala téměř nic. v průběhu soutěže se však nedařilo jednomu z favoritů Cywkovi a z průběžného vedení se v půlce závod mohl radovat Bezstarosti, kterého následoval Lehocký. Na třetí pozici se usadil Sinelnikov před Kolaříkem, který v tomto závodě byl pro fanoušky příjemným překvapením. Cywka
![]() Kolařik Vladimír ![]() U dalšího review z Agropy se těším na shledanou.
![]() |
Vytvořeno službou WebSnadno.cz | Nahlásit protiprávní obsah! | ![]() |